معرفي تورها و مطالب گردشگري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 949
چت باکس

امروزه مراكز خريد يكي از اماكني هستند كه مردم براي وقت گذراني به آنجا رفته و هرآنچه كه نياز باشد را در آن پيدا مي كنند. به همين منظور هزينه هاي هنگفتي صرف ساخت اينگونه مراكز مي شود. گاهي براي گشت در مراكز خريد زمان نيز كم مي آوريد. در اين قسمت تعدادي از بزرگترين مراكز خريد دنيا را به شما معرفي مي كنيم :

مركز خريد Sunway Pyramid / Subang Jaya در مالزي / وسعت: 396000 مترمربع

اگر در منطقه Bandar Sunway مالزي اقامت داشتيد حتما از اين مركز خريد ديدن نماييد. مركز خريد سانوي پيراميد به شكل يك هرم مي باشد و در بخش وروديه آن شيري بعنوان نگهبان قرار گرفته است. افتتاح اين مركز خريد در سال 1997 انجام شده و در سال 2007 توسعه كمي داشته است. اين مركز خريد شامل بيش از 800 فروشگاه مي شود. به طور كلي در معماري اين مركز خريد از معماري مصريان الهام گرفته اند.

مركز خريد Cevahir Mall در استانبول- تركيه / وسعت: 420000 مترمربع

مركز خريد جواهر يا Sisli Kultur Ve Ticaret Merkez در سال 2005 افتتاح شده و به عنوان بزرگ ترين مركز خريد اروپا شناخته شده است. مركز خريد جواهر استانبول در منطقه شيشلي ساخته شده و شامل بيش از 300 بوتيك, 48 غذاخوري, 12 سينما, سالن بولينگ و استيج برنامه مي شود. براي خريد از برندهاي مشهور جهاني و يا سرو غذا در فست فودها به طبقه ششم اين مركز خريد مراجعه نماييد.

مركز خريد Mid Valley Megamall در كوالالامپور- مالزي / وسعت: 420000 مترمربع

مركز خريد لوكس ميد ولي مگامال در سال 1999 بازگشايي شده و داراي بيش از 400 فروشگاه است. در اين مركز خريد هتلي با بيش از 600 اتاق, مركز همايش و برج اداري نيز قرار گرفته اند.

مركز خريد Central World در بانكوك- تايلند / وسعت: 429500 متر مربع

مركز خريد سنترال ورلد در سال 1990 افتتاح شده و در سال 2010 توسط عده اي از ضدحكومتي ها به آتش كشيده شد. اين مركز خريد براي مدتي از كار افتاده و تعطيل شده بود. مركز خريد سنترال ورلد شامل بيش از 450 بوتيك, هتل 5 ستاره, پاركينگ و برج اداري مي شود. نخست نام اين مركز خريد مركز تجارت جهاني بود و در سال 2002 به سنترال ورلد پلازا و در سال 2005 به سنترال ورلد تغيير يافت.

مركز خريد خليج فارس Persian Gulf Complex در شيراز- ايران / وسعت: 450000 مترمربع

مركز خريد خليج فارس از لحاظ تعداد فروشگاه با داشتن 2500 بوتيك بزرگترين در دنيا به شمار مي رود. مركز خريد خليج فارس در سال 2011 بازگشايي شده و هايپرماركت آن به عنوان مركز اصلي شروع به كار كرد. اين مركز خريد علاوه بر فروشگاه, هتل بين المللي فارس با بيش از 200 اتاق, مركز همايش, استخر در فضاي باز و سرپوشيده, 6 سينما و بولينگ, شهربازي در فضاي باز و سرپوشيده, زمين تنيس, بيليارد و محلي براي فرود هلي كوپتر را نيز شامل مي شود.

مركز خريد Utama Selangor در مالزي / وسعت: 465000 مترمربع

افتتاح اين مركز خريد در سال 1995 بوده و در سال 2003 قسمتي را به آن اضافه كردند. اين مركز خريد داراي بيش از 650 بوتيك است كه چهار فروشگاه Parkson , Isetan , Aeon و Tangs اين مجموعه را به يكديگر مرتبط ساخته اند. علاقه مندان به سينما قادر خواهند بود در 2 سينماي اين مركز خريد به نام هاي TGV و GSC به روزترين فيلم ها را تماشا كنند.

مركز خريد Isfahan City Center در اصفهان- ايران / وسعت: 470000 متر مربع

مركز خريد سيتي سنتر بزرگترين مركز خريد ايران و خاورميانه و از وسيع ترين مراكز خريد جهان مي باشد كه داراي موزه اي نيز مي باشد. مركز خريد سيتي سنتر ملقب به قلب شهر در چهار مرحله ساخته شده و در سال 2012 افتتاح گشت. مركز خريد سيتي سنتر اصفهان علاوه بر فروشگاه شامل هتل 5 ستاره, آژانس هواپيمايي, غذاخوري, مركز اقتصادي IFC و مركز تجارت WTC , هايپرماركت, 7 سينما و مركز سرگرمي مي شود.

مركز خريد SM City North EDSA در كزون- فيليپين / وسعت: 482878 مترمربع

بزرگ ترين مركز خريد جنوب شرق آسيا بوده كه در سال 1985 افتتاح شده است. اين مركز خريد شامل بيش از 1000 بوتيك, 400 غذاخوري و يك مجتمع مسكوني مي شود. اين مركز خريد داراي هشت قسمت به نام ها متفاوت است.

مركز خريد Golden Resource Mall در پكن- چين / وسعت: 557419 مترمربع

اين مركز خريد به Jin Yuan نيز ملقب مي باشد كه دسترسي به آن كمي دشوار است اما با راه اندازي ايستگاه قطاري در نزديكي آن , اين دشواري سهل خواهد شد. مركز خريد بزرگ چين در جاده حلقه اي 4 و خارج از مناطق اصلي ساخته شده و اكثريت فروشگاه هاي آن كارت هاي اعتباري خارجي را رد مي كنند. البته در اين مركز خريد به برندهاي مشهور جهاني و فست فود هاي مشهور نيز دسترسي خواهيد داشت.

مركز خريد New South China Mall در چين / وسعت: 659612 مترمربع

اين مركز خريد در شهر Dongguan چين ساخته شده و 2350 فروشگاه را در خود جاي مي دهد. اين مركز خريد داراي هفت قسمت بوده كه هركدام از آنها طرح هاي آمستردام – مصر – ونيز – كاليفرنيا – رم – كارائيب و پاريس ساخته شده اند. در هركدام از اين بخش ها ماكت هاي مختلفي از اماكن توريستي قرار گرفته است. حدود 90 درصد از فضاي اين مركز خريد همچنان خالي و آماده اجاره مي باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۲۰:۵۷ ] [ gardeshkar ]

اصفهان شهري در مركز ايران است و ايرانيان آن را نصف جهان نيز مينامند. كاشي كاري هاي رنگارنگ, ميدان هاي با شكوه, آثار باستاني چشمگير و هزاران جاذبه ديگر از ويژگي هاي اصفهان است. اصفهان 430 كيلومتر در جنوب تهران در دامنه رشته كوه زاگرس قرار گرفته است. اصفهان شامل آب و هواي معتدل و فصول منظم ميباشد.اصفهان با استانهاي چهار محال و بختياري, يزد,  كهكيلويه و بوير احمد, خراسان و سمنان در همسايگي است. اصفهان در شمال و جنوب وشرق و غرب راه اصلي عبور ايران واقع شده است. اصفهان سومين شهر پر جمعيت ايران ميباشد و در دوران سلسله صفوي دومين پايتخت ايران محسوب مي شد.ميدان نقش جهان اصفهان از بزرگترين ميادين در جهان و نمونه برجسته اي از معماري ايراني و اسلامي است كه توسط يونسكو بعنوان ميراث جهاني تعيين شده است.

جاذبه هاي اصفهان :

امام زاده ها : امامزاده احمد- امامزاده اسماعيل- امامزاده هارون ولايت-امامزاده شاه زيدمساجد : مسجد آقانور- مسجد رحيم خان- مسجد سيد- مسجد شاه- مسجد شيخ لطف اللهديگر جاذبه ها : پل خواجو- سي و سه پل- كليساي وانك- مدرسه چهار باغ- مدرسه صدر- عالي قاپو- 40 ستون- هشت بهشت- كاروانسراها- تالار اشرف- حمام جارچي- تخت فولاد- باغ پرندگان- باغ گل


سيتي سنتر اصفهان پنجمين مركز خريد بزرگ در جهان است.بازارها : بازار قيصريه- بازار بزرگ


فرهنگ اصفهان :زبان مردم اصفهان فارسي با لهجه ي اصفهاني است و آنها حرف س را به جاي كلمه است به آخر لغات خود اضافه مي كنند.دين مردمان اصفهان نيز اسلام است اما گروه هاي مسيحي و يهودي و برخي ديگر از اقليت ها هم وجود دارند.صنايع دستي اصفهان شامل منبت كاري, قلم كاري, ترمه و كاشي كاري و بسياري از هنرهاي ديگر است.معروفترين شيريني هاي اصفهان گز و پولكي ميباشد.


غذاهاي محلي اصفهان :

شامل چلوكباب, بريان, فرني, خورشت ماست, قيمه ريزه و دوغ و گوش فيل ميباشد.بريان : شامل ظرفي از گوشت پخته ي گوسفند به همراه دارچين غذاي چربي است كه بهمراه نان تافتون سرو مي شود.


چهل ستون اصفهان :

در گذشته 40 نشان دهنده ي بسيار و خيلي مي بوده است. در اصل چهل ستون اصفهان شامل 20 ستون ميباشد كه انعكاس آن در آب موجب شده آن را چهل ستون بنامند. عملكرد اين كاخ براي برگزاري مراشم مذهبي و ملي و جشنواره هاي سلطنتي بوده است.


عالي قاپو اصفهان :

اين بنا در اوايل قرن 17 ساخته شده است. ارتفاع اين بنا در اصفهان 48 متر ميباشد و شامل 7 طبقه است. دسترسي به هر طبقه توسط يك راه پله مارپيچ امكان پذير است. در طبقه ششم آن در اتاق موسيقي يك سوله دايره اي در ديوار پيدا شده است. اين بنا سرشار از نقاشي هاي ديواري رضا عباسي نقاش دربار شاه عباس اول و نقوش گل و پرندگان ميباشد.


مسجد شيخ لطف الله اصفهان :

مسجد شيخ لطف الله در اصفهان از شاهكارهاي معماري صفوي ايران است. اين بنا توسط معمار ارشد شيخ بهايي بنا شده است. اين مسجد در اصفهان بعنوان مسجدي خصوصي براي خانواده سلطنتي طراحي شده بود به همين سبب هيچ مناره اي ندارد. يك تونل از مسجد به كاخ سلطنتي نيز وجود دارد.


مدرسه چهار باغ اصفهان :

اين مدرسه در اصفهان در زمان سلطان حسين پادشاه دوران صفوي به عنوان يك مدرسه ديني و مذهبي براي علاقه مندان به علوم ساخته شده بود. براي تامين مخارج مدرسه مادر سلطان حسين يك كاروانسراي بزرگ در نزديكي آن بنا كرد. دروازه ي ورودي اين بناي اصفهان با طلا و نقره مزين شده است. محيط داخلي آن نيز داراي كاشي كاري هايي است كه شاهكار هنري محسوب مي شوند.


سيتي سنتر اصفهان :

يك مركز خريد مدرن در اصفهان كه شامل سالن سينما, پارك هاي تفريحي, رستوران, مركز تجاري, برج هاي اداري, هتل آپارتمان و بسياري خدمات ديگر است.سيتي سنتر اصفهان بزرگترين مركز خريد ايران است.


جهت آگاهي از نرخ تور اصفهان ، برنامه سفر ، تاريخ برگزاري تور ، نحوه اجرا و ... لطفا به سايت گردشكار مراجعه نماييد .

تور لحظه آخري اصفهان ، جهت آگاهي از قيمت تور لحظه آخري اصفهان ، رزرو هتل ، قيمت بليط ، مدارك لازم جهت اخذ ويزا ، برگزاري تورهاي گروهي و انفرادي به سايت گردشكار مراجعه نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۴۶:۵۹ ] [ gardeshkar ]

ويتنام كشوري در جنوب شرقي آسيا و درياي چين است و به سبب رودخانه ها, معابد, سواحل و شهرهاي شلوغ شناخته شده است. هانوي پايتخت كشور ويتنام است. هوشي مين ( سايگون سابق ) شهري در ويتنام است كه نشان دهنده ي استعمار فرانسه ميباشد. نام رسمي كشور ويتنام, جمهوري سوسياليستي ويتنام ميباشد. ويتنام سرزميني بسيار حاصلخيز و مناسب براي رشد برنج و ساير محصولات زراعي ميباشد. ويتنام با چين در شمال و با كامبوج و لائوس در غرب هم مرز است. در سرشماري ژوئيه سال 2013 ويتنام داراي 92477857 نفر جمعيت بود. در سال 1890 فرانسه كنترل ويتنام را در دست گرفت و در سال 1945 هوشي مين , رهبر حزب كمونيست ويتنامي اعلام كرد كه ويتنام يك كشور مستقل است.

ويتنام شامل تعداد زيادي نماد فرهنگي مانند اژدها ويتنامي ( اژدها مقدس افسانه اي ) , پرنده مقدس , لاك پشت و اسب نيز ميباشد. ويتنام بزرگترين توليدكننده بادام زميني و فلفل سياه در جهان با يك سوم توليد جهاني است. ويتنام داراي سطح بالايي از تنوع زيستي است كه حدود 16 درصد از گونه هاي جهان را داراست. ويتنام بطور سنتي شامل 5 طعم از عناصر اساسي است از جمله تند ( فلز ) , ترش ( چوب ) , تلخ ( آتش ) , شيرين ( زمين ).

محبوب ترين ورزش ويتنام فوتبال است. از ديگر ورزش هاي مورد علاقه ويتنام ميتوان به تنيس روي ميز, بدمينتون و هنرهاي رزمي اشاره كرد. ويتنام كشوري طولاني و دراز و به شكل حرف S است. روز ملي ويتنام 2 سپتامبر سال 1969 ميباشد. از سال 1954 تا 1975 بيش از 3 ميليون نفر در جنگ ويتنام از جمله 58000 آمريكايي كشته شدند. حدود 38 درصد از مردم ويتنام نام خانوادگي نگوين ( به معناي پيروزي ) را دارند ! ويتنام در قرن 13 پرجمعيت ترين كشور جهان محسوب مي شد. وسعت كشور ويتنام حدود 329550 كيلومتر مربع است.

تاريخ ويتنام :

اولين تمدن ويتنام در حدود 5000 سال پيش در دره رودخانه سرخ به وجود آمد. اين قبايل تا 207 پيش از ميلاد رونق گرفتند تا زماني كه منطقه شان بوسيله پروردگار چيني كه پادشاهي به نام ويتنام  ( Nam Viet  ) تاسيس و فتح شد. در 111 قبل از ميلاد ويتنام بخشي از امپراتوري چين بود تا زماني كه يك فرمانده ويتنامي به نام Ngo Quyen شورشي ترتيب داد. در سلسله بعد ويتنام به نام داي ويتنام تغيير نام داد و در اواسط 1500 , داي ويتنام بين پادشاهي رقيب تقسيم شد :Trinh در شمال و Nguyen در جنوب. در سال 1802 با كمك فرانسه كشور به نام ويتنام تغيير نام داد. در سال 1945 هوشي مين , رهبر حزب كمونيست ويتنامي اعلام كرد كه ويتنام يك كشور مستقل است و در سال 1954 با تقسيم اين كشور به شمال كمونيست و جنوب ويتنام به پايان رسيد. در سال 1957 شورشيان كمونيست در جنوب به نام ويت كنگ افزايش يافتند. جنگ ميان شمال و جنوب در پيش گرفت و ديگر كشورها از جمله ايالات متحده, روسيه و چين درگير شدند. اين جنگ تا سال 1975 زماني كه كمونيست هاي جنوب سايگون را تصرف كردند, به طول انجاميد.

جغرافياي ويتنام :

كوه هاي آنام كوديلرا در نواحي غربي ويتنام قرار گرفته اند. باريك ترين نقطه ي ويتنام 48 كيلومتر عرض دارد. رودخانه مكونگ نيز در جنوب ويتنام واقع شده است. براساس آمارها 270 گونه پستاندار, 180 گونه خزنده , 80 گونه دوزيست و 800 گونه پرنده در ويتنام وجود دارند. حيواناتي نادر و غير معمول نيز در ويتنام زندگي مي كنند از جمله گربه ماهي غول پيكر, ببر هندوچين , بزكوهي شاخدوكي و كرگدن سوماترايي. جنگل هاي هميشه سبز گرمسيري غالبا در جنوب و جنوب غربي ويتنام وجود دارند. ويتنام در حدود 16درصد از توليدات قهوه ي جهان را داراست. 27 درصد از جمعيت اردك جهان نيز در ويتنام زندگي مي كنند.

آب و هوا در ويتنام :

بطور كلي ويتنام داراي آب و هواي موسمي استوايي است. ويتنام به طور كامل در كمربند گرمسيري بين خط استوا و مدار راس السرطان واقع شده است در حالي كه تغييرات جزئي در دما بسته به فصل و ارتفاع است. تغييرات فصلي اوليه توسط تغييرات در بارش مشخص شده اند. نواحي شمالي ويتنام شامل گستره  باران از اواسط آوريل تا اواسط اكتبر ميباشد. نواحي جنوبي نيز بيشتر گرمسيري است. فصل گردباد از جولاي تا نوامبر در امتداد ساحل مركزي است. گاهي اين طوفان ها بسيار شديد بوده و به محصولات و زندگي افراد لطمه وارد مي سازد.

فرهنگ ويتنام :

زبان : زبان رسمي كشور ويتنام , ويتنامي است كه يك سوم اين زبان از واژگان چيني مشتق شده است. از ديگر زبان هاي ويتنام ميتوان به انگليسي , فرانسوي , خمر, پلينزي و چيني اشاره كرد.مذهب : در ويتنام دين رسمي وجود ندارد اما بيشتر افراد پيرو بوديسم هستند. برخي ديگر از افراد پيرو مخلوطي از آيين هاي بوديسم , تائويسم و آيين كنفوسيوس ميباشند. ويتنام را به نام سه گانه دين نيز ميشناسند.اقتصاد : صادرات اصلي كشور ويتنام نفت خام, غذاهاي دريايي, برنج, محصولات چوبي, ماشين آلات, قهوه و لباس ميباشند. منابع طبيعي ويتنام منگنز , كرومات, برق آبي, زغال سنگ و بوكسيت است. محصولات كشاورزي ويتنام نيز شامل قهوه , ماهي, پنبه, چاي, فلفل , سويا, نيشكر, بادام زميني و موز است. از محصولات صنعتي ويتنام ميتوان به معدن, سيمان, لاستيك, فولاد, شيشه, ماشين آلات ساختماني , پردازش مواد غذايي و كاغذ اشاره كرد. واحد پول كشور ويتنام دونگ است.

غذا در ويتنام :

غذاهاي ويتنام تركيبي از سبك هاي چيني و تايلندي است و به عنوان يكي از سالم ترين غذاهاي جهان با تركيبي از مواد تازه همچون سبزيجات تازه, غذاي دريايي , ميوه , سس سويا , برنج , رب ميگو و سس ماهي شناخته مي شود.معروف ترين غذاي ويتنام Pho.Pho يك سوپ رشته فرنگي ميباشد كه با گوشت گاو يا مرغ, ريحان, برگ نعناع درست ميشود. از ديگر غذاهاي ويتنام ميتوان به Bun Cha ( همبرگر كوچك متشكل از گوشت كبابي, سس و رشته فرنگي ) , Cao Lau ( گوشت خوك, جوانه لوبيا, رشته فرنگي و نعناع ) , Cha Ca ( غذاي دريايي شامل ماهي, سس گوجه فرنگي و رشته فرنگي ) , Mi Quang ( ظرف ماكاروني به همراه ميگو, بادام زميني, نعناع, تخم بلدرچين و رشته فرنگي ).

مهم ترين شهرهاي ويتنام :

هانوي – هوشي مين – هويه و بندر هايفونگ .

هانوي در ويتنام :

هانوي پايتخت ويتنام و دومين شهر بزرگ ( بعد از هوشي مين ) است و شامل فرهنگ غني از جنوب شرقي آسيا, تاثيرات چيني ها و فرانسوي ها است. هانوي داراي تعداد زيادي از معابد و بازار دونگ ژوان ميباشد. هانوي در شمال ويتنام قرار گرفته كه جنگ بر آن بسيار تاثيرگذار بوده است. آب و هواي آن مرطوب و حاره اي است. بخش وسيعي از جاذبه ها شامل موزه و بناهاي باستاني است. از جاذبه هاي هانوي ميتوان به آرامگاه هوشي مين, موزه ارتش, معبد هنر, خانه اپرا, درياچه هوان كيم و معبد بودا اشاره كرد.

خليج هالونگ بي در ويتنام :

خليج هالونگ بي در شمال ويتنام در 120 كيلومتري هانوي واقع شده است و به معناي خليج نزولي اژدها ترجمه شده است. اين خليج شامل گودال, غار, پوشش گياهي فوق العاده, درياچه و تعداد بسيار زيادي جزيره است. 

درياچه هوان كيم در ويتنام :

در مركز تاريخي هانوي قرار گرفته است و به عنوان گذراندن اوقات فراغت مردمان محلي استفاده ميشود. Hoan Kiem به معناي شمشير بازگشت ميباشد و نام آن از يك افسانه گرفته شده كه در آن پادشاه Le Loi با شمشيري جادويي جيني ها را به بيرون رانده است.

شاليزارهاي ساپا در ويتنام :

اين شاليزارها در شمال غربي ويتنام قرار گرفته است و از مرز چين چندان دور نيست. اين شاليزارها شامل زمين هاي برنج, جنگل هاي بامبو , سبزيجات و كوه Fansipan ميباشد.

معبد تين مو در ويتنام :

معبد تين مو بلندترين بتكده در ويتنام ميباشد و به عنوان نماد غيررسمي از پايتخت سابق امپرياليستي محسوب مي شود. اين معبد در سال 1601 در دوران حكومت Nguyen Lords ساخته شده است. معبد اوليه بسيار ساده ساخته شد اما در طول زمان طراحي هاي مجدد با ويژگي هاي پيچيده گسترش يافت.


جهت آگاهي از نرخ تور ويتنام ، برنامه سفر ، تاريخ برگزاري تور ، نحوه اجرا و ... لطفا به سايت گردشكار مراجعه نماييد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۵۵:۵۶ ] [ gardeshkar ]

كشور چين, به سبب گستردگي و تاريخي قدرتمند شامل اماكن ديدني و جاذبه هاي گردشگري بسياري است. در اين قسمت 10 نمونه از بهترين جاذبه هاي گردشگري چين را به شما معرفي مي كنيم :

ديوار چين / The Great Wall Of China

به عقيده بسياري از افراد گردشگري در چين بدون بالا رفتن از ديوار چين هيچ معنايي ندارد! ديوار چين طويل ترين ديوار جهان بوده و از نمادهاي كشور چين مي باشد. ديوار چين از شاهكارهاي معماري دفاعي باستان بوده و داراي منظره اي فوق العاده از ناهمواري ها و كوه هاي پرشيب است. ديوار چين يكي از عجايب هفتگانه جديد دنياست. ديوار چين از مرزهاي غربي تا سواحل شرقي امتداد يافته و حدود 5 هزار كيلومتر طول دارد. زيباترين و بهترين بخش هاي ديوار چين در نزديكي پكن قرار گرفته اند.

ارتش تراكوتا – شي آن / The Terracotta Army In Xi`An

ارتش تراكوتا حدود دوهزار سال در زير خاك مدفون شده بود تا اينكه در سال 1974 توسط روستايياني كه در حال حفر چاه بودند كشف شد. ارتش تراكوتا در چين جزئي از ميراث فرهنگي جهاني شد و اثري شگفت انگيز از سربازاني است كه در مدل ها و اندازه هاي واقعي ساخته شده اند. ارتش تراكوتا نشانگر ارتش دوران ايالات متخاصم مي باشد. ارتش تراكوتا عاملي مهم و موثر براي اتحاد چين بودند و ابهت آن را تا زماني كه از نزديك بازديد نكنيد نمي توانيد تصور كنيد !

شهر ممنوعه – پكن / The Forbidden City In Beijing

شهر ممنوعه براي مدتي يك قصر- شهر بود كه مردم نمي توانستند به آن وارد شوند. شهر ممنوعه تحت تاثير معماري چين باستان بوده و شامل 8 هزار اتاق با سقف هاي طلايي به رنگ هاي زرد و قرمز است. شهر ممنوعه در پكن تا سال 1911 كاخ امپراتوري هاي Ming and Qing Dynasties به مدت بيش از پانصد سال بوده است و امروزه به نام موزه كاخ مشهور است. شهر ممنوعه پكن مانند گنجي از آثار فرهنگي باستاني چين است.

رودخانه لي – گوئي لين / The Li River in Guilin

رودخانه لي توسط بسياري از هنرمندان و نقاشان به تصوير درآمده و قلب بسياري از آنها را تسخير كرده است. رودخانه لي از زيباترين مناظر چين مي باشد كه توسط عكاسان مورد استفاده قرار ميگيرد. نخستين مكاني كه از طبيعت زيبا به ذهن گردشگران چيني مي رسد رودخانه لي است. زيباترين و چشمگيرترين بخش رودخانه لي و يانگشو امتداد 83 كيلومتري آن است كه شامل چشم اندازهايي از صخره ها, دهكده هاي روستايي, باغ هاي بامبو و ... است. رودخانه لي توسط مجله نشنال جئوگرافيك به عنوان يكي از زيباترين عجايب آبي شناخته شده كه افراد مشهوري همچون بيل گيتس, جورج بوش و .. از آن ديدن كرده اند.

كوه هاي زرد / The Yellow Mountain

كوه هاي زرد در نزديكي شانگهاي و هانگزو در شرق چين واقع شده اند. كوه هاي زرد با مناظري بي نظير از طلوع خورشيد, درختان انبوه, درياي ابر, چشمه هاي آبگرم و صخره هاي فوق العاده مورد بازديد گردشگران زيادي قرار ميگيرند. كوه هاي زرد معروف ترين قلل چين مي باشند كه بسيار محبوبند. كوه هاي زرد يكي از 3 پارك ملي چين مي باشند. 2 پارك ملي ديگر چين Jiuzhaigou و Zhangjiajie نام دارند كه Jiuzhaigou به سبب درياچه هاي چشمگير و Zhangjiajie به سبب ستون هاي سنگي مشهور هستند.

پانداهاي غول پيكر / Giant Pandas

پانداها از حيواناتي هستند كه براي تمام افراد محبوب بوده و در باغ وحش هاي بعضي از كشورها از جمله چين مي توانيد از آنها ديدن كنيد. بهترين و مناسب ترين مكان براي بازديد از پانداها زادگاهشان يعني چنگدو در چين است. در چنگدو در 3 مكان مركز پرورش پانداها, پايگاه پانداي Bifengxia و دره پانداي Dujiangyan مي توانيد پانداهاي بسياري را بازديد كنيد. مركز پرورش پانداها در فاصله دو ساعتي چنگدو واقع شده كه در آنجا قادر خواهيد بود از پانداهاي زيادي در محل زادگاهشان ديدن نماييد.

قصر پتالا – لاسا / The Potala Palace In Lhasa

قصر پتالا در چين سمبل تبت مي باشد كه در سال 1994 در ميراث فرهنگي يونسكو به ثبت رسيد. قصر پتالا شامل هنر و فرهنگ تبتي و تاريخي كهن است كه دليل شهرت آن نقاشي هاي ديواري, عتيقه ها, مجسمه هاي با ارزش, كتب وقدس و مجسمه هاي بودايي است.

باند – شانگهاي / The Bund

باند از مشهورترين نمادهاي معماري شانگهاي در چين بوده و شامل سازه ها و آسمان خراش هايي در طرف ديگر هوانگ پو مي باشد كه از مدرن ترين اماكن تجاري دنياست. باند از لوكس ترين مناطق شانگهاي در قرن 18 و 19 بوده و نخستين كمپاني انگليسي در سال 1846 دفتر خود را در باند تاسيس نمود.

بندر ويكتوريا – هنگ كنگ / Victoria Harbor

چشم انداز هنگ كنگ در چين از فراز قله ويكتوريا نمايي ديگر داشته كه در روز و شب مي توانيد از آن لذت ببريد. در روز ساختمان و آسمان خراش ها زيبايي خاصي داشته و در شب نيز نورپردازي هاي منحصر به فرد آنها بسيار شگفت انگيز خواهند بود.

درياچه غربي – هانگزو / West Lake In Hangzhou

هانگزو در چين به نام بهشت زميني ملقب است. درياچه غربي در هانگزو محلي آرام براي استراحت و تفريح است. از ويژگي هاي اين منطقه در چين مي توان به جزيره ها,تپه هاي زيبا و مسيرهاي پياده روي اشاره كرد. در اين محل مي توانيد از پياده روي و يا دوچرخه سواري نيز لذت ببريد.

جهت آگاهي از نرخ تور چين ، برنامه سفر ، تاريخ برگزاري تور ، نحوه اجرا و ... لطفا به سايت گردشكار مراجعه نماييد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۲۲:۰۱ ] [ gardeshkar ]

شبه جزيره بدروم در ساحل جنوب غربي تركيه در درياي اژه واقع شده است. شهر بدروم شامل سواحل, تفرجگاه ها, ويرانه هاي باستاني, شب زنده داري ها و جنب و جوش مي شود. امروزه بدروم از مهمترين مراكز تجاري, هنر و سرگرمي تركيه است. بدروم شهري ساحلي است كه در آن زندگي مدرن و سنتي با هم همراه هستند. شهرستان باستاني هاليكارناسوس ( Halikarnassus )شامل آرامگاه ماسالوس ميباشد كه يكي از عجايب هفتگانه جهان باستان است و در بدروم واقع شده است. متاسفانه برخي از بناهاي باستاني بدروم در طي زلزله اي در قرون وسطي نابود شد. بدورم يكي از مراكز صنعت گردشگري تركيه ميباشد و تا سال 1960 يك دهكده ماهي گيري بود. نام باستاني بدروم هالي كارناس بوده است.براساس گفته ها بدروم نام خود را از ويرانه هاي باستاني Vaultlike گرفته است. بدروم زادگاه بسياري از روشنفكران يوناني همچون هرودوت ميباشد. بدروم به سبب مكان هاي تاريخي, آب و هوا, كافه هاي رنگارنگ, خانه هاي سفيد روستايي, تفرجگاه هاي ساحلي, امكانات قايقراني و انجمن هنرمندان ساكن شناخته شده است. رمان نويس مشهور به نام Cevats****** Kabaagaclu افسانه ها, روايات قومي و داستان هاي دريانوردان محلي را در مجموعه اي از داستان هاي كوتاه جاودانه ساخته است. جمعيت بدروم در حدود 790/33 نفر تخمين زده شده است. براساس اخبار نيويورك تايمز در سال 2006 بدروم يكي از زيباترين مناطق ساحلي درياي اژه است. بدروم در اصل به عنوان هاليكارناسوس پايتخت پادشاهي كاريا شناخته مي شود.بدروم داراي جامعه ي متنوع خارجي و تركي است و شامل آب و هواي مناسب ميباشد. زمين هاي كشاورزي بدروم براي كشت محصولاتي مانند زيتون, انگور, پرتقال و پنبه مناسب ميباشد. جمعيت بدروم به طرز چشمگيري بين تابستان و زمستان متفاوت است. بدروم به سبب وجود كارخانه هاي كشتي سازي نيز داراي شهرت است. بدروم مكاني مناسب براي انجام ورزش هاي آبي, قايقراني و موج سواري است. بدروم ملقب به سرزمين آبي هاي ابدي ميباشد.

تاريخ بدروم :

بدروم در دوران باستان هاليكارناسوس ناميده مي شد و به عنوان يك محل كه مردم در آن به طور مداوم براي هزاران سال زندگي كرده اند داراي سابقه فوق العاده عميق از تمدن ها و حوادث تاريخ باستان ميباشد. پدر تاريخ , هرودوت, كه در قرن 5 قبل از ميلاد زندگي مي كرد در هاليكارناسوس متولد شد و براساس گفته هاي وي نخستين كساني كه وارد بدروم شدند دوريها از ساحل شرقي پلوپونز بودند. آنها اين جزيره را Zephyria ناميدند. در سال 522 در يكي از حملات سلطان سليمان بدروم به عنوان بخشي از سرزمين هاي عثماني درآمد. دژ سنت پيتر كه در سال 1402 ميلادي بنا شد تا خاتمه ي جنگ جهاني اول از بدروم محافظت كرد.در طول تاريخ پارس ها, حكومت مقدوني, امپراتوري هاي روم و بيزانس بدروم را تحت كنترل خود نيز گرفته اند. قلعه بدروم توسط شواليه هاي رودوس ساخته شده است. بدروم شهري است كه به 5000 سال تاريخ خود افتخار مي كند و در آن نشانه هاي تمدن هاي مختلف وجود دارد. پس از مرگ ماسولوس در 353 قبل از ميلاد بيوه ي او دستور ساخت يك مقبره به افتخار شوهرش داد. اين بناي باشكوه به عنوان مقبره هاليكارناسوس متاثر از معماري مصر و سبك كلاسيك يونان ساخته شد. در 546 قبل از ميلاد ايرانيان نيز شهرهاي ساحلي يونان را تصرف كردند و هاليكارناسوس سقوط كرد. پس از آن مجموعه اي از سلسله ها به نفع ايرانيان به وجود آمد كه معروف ترين اين حكومت درمنه من بود كه در 480 قبل از ميلاد شروع شد. بدروم توسط بمباران هاي نيروي دريايي روسيه در سال 1770 نيز رنج مي برد و به عنوان يك پايگاه دريايي تركيه در سال 1824 در طول شورش يونانيان شناخته شد.

آب و هوا در بدروم :

بدورم در آب و هواي مديترانه اي طبقه بندي شده است و ماه آگوست در تابستان بسيار گرم و مرطوب با اوج 38 درجه سانتي گراد ميباشد. باران در بدروم در ميان ماه هاي ژوئن تا سپتامبر اتفاق مي افتد. بدروم داراي زمستان هاي معتدل است. ژانويه و فوريه مرطوب ترين ماه هاي سال ميباشند. بهترين زمان براي سفر به بدروم ماه مه يا سپتامبر است. همسايگان بدروم ياليكاواك, گوموشلوك و بيتز ميباشند.

صنعت بدروم :

مهمترين منبع درآمدي بدروم از طريق صنعت گردشگري ميباشد. البته بدروم شامل صنايع دستي مشهوري نظير منجوق دوزي, زينت آلات نقره, پوشاك چرمي, لوازم تزئيني مي شود و صندل هاي بدروم شهرت جهاني دارند.

برخي از جاذبه هاي گردشگري بدروم :

موزه باستان شناسي – آمفي تئاتر باستاني – قلعه بدروم – آرامگاه ماسولوس – گوميت – قلعه چيفيت – خانه هاي سنتي بدروم – لاگينا – گورسنگ ها – ويرانه هاي استراتونيكيا – موزه روباز – مسجد عدليه – مسجد مصطفي پاشا – پلاژ توربا – آرامگاه سالديرشاه خراساني .

برخي از مراكز خريد بدروم :

اونيو – اواسيس – بازار قديمي بدروم – ميدتاون – ايمن در اويكز – كاله – چارشي – ليمان .آرامگاه ماسولوس در بدروم :از عجايب هفتگانه ي دوران باستاني ميباشد كه در 355 پيش از ميلاد به دستور همسر ماسولوس ساخته شد. ستون هاي اين بنا به سبك يوناني ساخته شده است. در طول تاريخ در قرن 13 اين بنا يك بار تخريب شد كه از باقي مانده هاي آن يك دژ ساختند. تعدادي از مجسمه هاي اين آرامگاه در موزه انگلستان نگهداري مي شود.

قلعه سنت پيتر در بدروم :قلعه اي در شهر بدروم كه در سال 1402 توسط شواليه ها بنا شد. اين قلعه متعلق به تاخت و تازهاي تركان سلجوقي ميباشد و شامل نمايي بسيار زيبا از بندر است كه مي توانيد از آن لذت ببريد.

موزه باستان شناسي در بدروم :از عظيم ترين موزه هاي دنياست كه شامل مرداب نيز مي شود. شما مي توانيد كهن ترين كشتي مغروق دنيارا در اين منطقه رويت كنيد.

مسجد مصطفي پاشا در بدروم :اين مسجد در بدروم در سال 1723 توسط مصطفي پاشا بنا شد و از جذاب ترين نمونه هاي گردشگري بدروم ميباشد.

مسجد عدليه در بدروم :اين مسجد در سال 1901 به كمك هزينه هاي مردم شهر و شخصي به نام عبدالحميد ساخته شد.

بازار روز بدروم :بازاري در بدروم مملوء از تمامي كالاهاي مورد نياز از جمله لباس, ساعت, كيف و كفش, سبزيجات, گل خشك و ... است.

مركز خريد ميدتاون در بدروم :از مراكز خريد مشهور بدروم ميباشد كه مي توانيد انواع برندهاي معتبر را در آن پيدا كنيد. كالاهاي اين مركز خريد شامل پوشاك, لوازم شخصي, لوازم خانگي و ... است.

مركز خريد اونيو در بدروم :اين مركز خريد در سال 2013 افتتاح گرديده و شامل بيش از 50 بوتيك مي شود . سينما, رستوران و كافه, بولينگ از ديگر امكانات اين مركز خريد است.

بازار قديمي بدروم :شامل انواع صنايع دستي, ادويه جات, لوازم تزئيني, پوشاك, چرم و .. ميشود و درنزديكي قلعه بدروم قرار گرفته است.

تور لحظه آخري بدروم ، جهت آگاهي از قيمت تور لحظه آخري بدروم ، رزرو هتل ، قيمت بليط ، مدارك لازم جهت اخذ ويزا ، برگزاري تورهاي گروهي و انفرادي به سايت گردشكار مراجعه نماييد.


   


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ] [ ۰۲:۳۸:۱۹ ] [ gardeshkar ]

اتريش كشوري است آلماني زبان در ناحيه مركزي اروپا با روستاهاي كوهستاني و معماري سبك دوران باروك. پايتخت اتريش شهر وين است. جنگل هاي نا متعارف شمالي  و درياچه ترائن و دامنه هاي كوه شرقي از جاذبه هاي اتريش ميباشند.

جغرافياي اتريش :

بيش از نيمي از سطح اتريش توسط رشته كوه هاي آلپ پوشيده شده اند. بلندترين كوه اتريش Grossglockner ميباشد كه ارتفاع آن 3797 متر ميباشد. به سبب وجود كوه هاي مرتفع اتريش زمستانهاي سردي را دارد و نواحي شرقي گرمتر و خشك تر از نواحي غربي است. اتريش با كشورهاي آلمان, سوئد, ايتاليا واسلواكي در همسايگي است.

اقتصاد اتريش :

اتريش در تاريخ در امپراتوري هابسبورگ شناخته شده است ولي پس از جنگ جهاني اول تنها يك جمهوري كوچك از اين امپراتوري بر جاي مانده است.

فرهنگ اتريش :

در اتريش گدوه هاي كوچكي از اقليت هاي قومي وجود دارند و بيش از 20 درصد آنها در وين هستند. در اتريش آلماني زبان اصلي است و بيش از 97 درصد افراد به اين زبان تكلم دارند. مذهب اصلي اتريش كاتوليك ميباشد.

مراكز خريد اتريش :

گالري رينگستراسن, وين ميته و وست بانوف.برخي از جاذبه هاي اتريش :موزه آلبرتينا, موزه ملكه سي سي, قصر ميرابل, خانه اپراي ملي وين, قصر شونبرون, قصر بلويدير, ساختمان پارلمان اتريش و بسياري از جاذبه هاي ديگر.

شهرهاي اتريش :

برگنس, گراتس, اينسبروك, لينز و سالزبورگ.

محصولات كشاورزي اتريش :

سيب زميني, چغندرقند, ميوه و محصولات لبني خوك و مرغ و گاو.

صنعت اتريش :

شامل صنعت ساخت و ساز, ماشين آلات, مواد غذايي, مواد شيميايي, كاغذ و مقوا و گردشگري.

فرودگاه هاي اتريش :

فرودگاه اصلي اتريش فرودگاه بين المللي وين است. در رده ي دوم نيز فروذگاه Salzburg قرار ميگيرد.

معروفترين غذاي اتريش نيز نوعي كوفته است.  

تور لحظه آخري اتريش ، جهت آگاهي از قيمت تور لحظه آخري اتريش ، رزرو هتل ، قيمت بليط ، مدارك لازم جهت اخذ ويزا ، برگزاري تورهاي گروهي و انفرادي به سايت گردشكار مراجعه نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ مهر ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۱۳:۰۶ ] [ gardeshkar ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب