معرفي تورها و مطالب گردشگري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 967
چت باکس

امروزه مراكز خريد يكي از اماكني هستند كه مردم براي وقت گذراني به آنجا رفته و هرآنچه كه نياز باشد را در آن پيدا مي كنند. به همين منظور هزينه هاي هنگفتي صرف ساخت اينگونه مراكز مي شود. گاهي براي گشت در مراكز خريد زمان نيز كم مي آوريد. در اين قسمت تعدادي از بزرگترين مراكز خريد دنيا را به شما معرفي مي كنيم :

مركز خريد Sunway Pyramid / Subang Jaya در مالزي / وسعت: 396000 مترمربع

اگر در منطقه Bandar Sunway مالزي اقامت داشتيد حتما از اين مركز خريد ديدن نماييد. مركز خريد سانوي پيراميد به شكل يك هرم مي باشد و در بخش وروديه آن شيري بعنوان نگهبان قرار گرفته است. افتتاح اين مركز خريد در سال 1997 انجام شده و در سال 2007 توسعه كمي داشته است. اين مركز خريد شامل بيش از 800 فروشگاه مي شود. به طور كلي در معماري اين مركز خريد از معماري مصريان الهام گرفته اند.

مركز خريد Cevahir Mall در استانبول- تركيه / وسعت: 420000 مترمربع

مركز خريد جواهر يا Sisli Kultur Ve Ticaret Merkez در سال 2005 افتتاح شده و به عنوان بزرگ ترين مركز خريد اروپا شناخته شده است. مركز خريد جواهر استانبول در منطقه شيشلي ساخته شده و شامل بيش از 300 بوتيك, 48 غذاخوري, 12 سينما, سالن بولينگ و استيج برنامه مي شود. براي خريد از برندهاي مشهور جهاني و يا سرو غذا در فست فودها به طبقه ششم اين مركز خريد مراجعه نماييد.

مركز خريد Mid Valley Megamall در كوالالامپور- مالزي / وسعت: 420000 مترمربع

مركز خريد لوكس ميد ولي مگامال در سال 1999 بازگشايي شده و داراي بيش از 400 فروشگاه است. در اين مركز خريد هتلي با بيش از 600 اتاق, مركز همايش و برج اداري نيز قرار گرفته اند.

مركز خريد Central World در بانكوك- تايلند / وسعت: 429500 متر مربع

مركز خريد سنترال ورلد در سال 1990 افتتاح شده و در سال 2010 توسط عده اي از ضدحكومتي ها به آتش كشيده شد. اين مركز خريد براي مدتي از كار افتاده و تعطيل شده بود. مركز خريد سنترال ورلد شامل بيش از 450 بوتيك, هتل 5 ستاره, پاركينگ و برج اداري مي شود. نخست نام اين مركز خريد مركز تجارت جهاني بود و در سال 2002 به سنترال ورلد پلازا و در سال 2005 به سنترال ورلد تغيير يافت.

مركز خريد خليج فارس Persian Gulf Complex در شيراز- ايران / وسعت: 450000 مترمربع

مركز خريد خليج فارس از لحاظ تعداد فروشگاه با داشتن 2500 بوتيك بزرگترين در دنيا به شمار مي رود. مركز خريد خليج فارس در سال 2011 بازگشايي شده و هايپرماركت آن به عنوان مركز اصلي شروع به كار كرد. اين مركز خريد علاوه بر فروشگاه, هتل بين المللي فارس با بيش از 200 اتاق, مركز همايش, استخر در فضاي باز و سرپوشيده, 6 سينما و بولينگ, شهربازي در فضاي باز و سرپوشيده, زمين تنيس, بيليارد و محلي براي فرود هلي كوپتر را نيز شامل مي شود.

مركز خريد Utama Selangor در مالزي / وسعت: 465000 مترمربع

افتتاح اين مركز خريد در سال 1995 بوده و در سال 2003 قسمتي را به آن اضافه كردند. اين مركز خريد داراي بيش از 650 بوتيك است كه چهار فروشگاه Parkson , Isetan , Aeon و Tangs اين مجموعه را به يكديگر مرتبط ساخته اند. علاقه مندان به سينما قادر خواهند بود در 2 سينماي اين مركز خريد به نام هاي TGV و GSC به روزترين فيلم ها را تماشا كنند.

مركز خريد Isfahan City Center در اصفهان- ايران / وسعت: 470000 متر مربع

مركز خريد سيتي سنتر بزرگترين مركز خريد ايران و خاورميانه و از وسيع ترين مراكز خريد جهان مي باشد كه داراي موزه اي نيز مي باشد. مركز خريد سيتي سنتر ملقب به قلب شهر در چهار مرحله ساخته شده و در سال 2012 افتتاح گشت. مركز خريد سيتي سنتر اصفهان علاوه بر فروشگاه شامل هتل 5 ستاره, آژانس هواپيمايي, غذاخوري, مركز اقتصادي IFC و مركز تجارت WTC , هايپرماركت, 7 سينما و مركز سرگرمي مي شود.

مركز خريد SM City North EDSA در كزون- فيليپين / وسعت: 482878 مترمربع

بزرگ ترين مركز خريد جنوب شرق آسيا بوده كه در سال 1985 افتتاح شده است. اين مركز خريد شامل بيش از 1000 بوتيك, 400 غذاخوري و يك مجتمع مسكوني مي شود. اين مركز خريد داراي هشت قسمت به نام ها متفاوت است.

مركز خريد Golden Resource Mall در پكن- چين / وسعت: 557419 مترمربع

اين مركز خريد به Jin Yuan نيز ملقب مي باشد كه دسترسي به آن كمي دشوار است اما با راه اندازي ايستگاه قطاري در نزديكي آن , اين دشواري سهل خواهد شد. مركز خريد بزرگ چين در جاده حلقه اي 4 و خارج از مناطق اصلي ساخته شده و اكثريت فروشگاه هاي آن كارت هاي اعتباري خارجي را رد مي كنند. البته در اين مركز خريد به برندهاي مشهور جهاني و فست فود هاي مشهور نيز دسترسي خواهيد داشت.

مركز خريد New South China Mall در چين / وسعت: 659612 مترمربع

اين مركز خريد در شهر Dongguan چين ساخته شده و 2350 فروشگاه را در خود جاي مي دهد. اين مركز خريد داراي هفت قسمت بوده كه هركدام از آنها طرح هاي آمستردام – مصر – ونيز – كاليفرنيا – رم – كارائيب و پاريس ساخته شده اند. در هركدام از اين بخش ها ماكت هاي مختلفي از اماكن توريستي قرار گرفته است. حدود 90 درصد از فضاي اين مركز خريد همچنان خالي و آماده اجاره مي باشد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۲۰:۵۷ ] [ gardeshkar ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب