معرفي تورها و مطالب گردشگري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 950
چت باکس

تاجيكستان در آسياي مركزي و در بين كشورهاي ازبكستان و چين واقع شده است. كشور تاجيكستان با كشورهاي افغانستان, ايتاليا, نواحي جنوبي اسپانيا و ژاپن نيز در همسايگي است. تاجيكستان كمي كوچكتر از ايالت ويسكانسين با مساحت 143.100 كيلومتر مربع ميباشد.

طول مرز تاجيكستان در مجموع 3651 كيلومتر ميباشد. پايتخت تاجيكستان شهر دوشنبه ميباشد كه در جنوب تاجيكستان واقع شده است. تاجيكستان شامل كوه هاي پامير و علاي نيز ميباشد و در منطقه اي زلزله خيز در نزديكي صفحات تكنونيكي اوراسيا و هند واقع شده و زلزله در اين منطقه رايج است.

تاجيكستان فاقد مرزهاي دريايي ميباشد و تنها 1 درصد آن را درياچه ها تشكيل مي دهند و 94 درصد آن متشكل از كوهستان هاست.

آب و هواي تاجيكستان :

تاجيكستان شامل تابستان هاي گرم و زمستان هاي ملايم است.آب و هوا در كوه پامير قطبي و نيمه خشك است. تاجيكستان اغلب پر بارش است و تفاوت دماي ميان شب و روز تابستان و زمستان فاحش است.

جغرافياي تاجيكستان :

بسياري از مناطق جنگلي تاجيكستان از درختان كاج و گردو در دامنه هاي پاييني كوه تشكيل شده اند.گل هاي وحشي مانند خشخاش و حتي گل لاله نيز در دره هاي تاجيكستان يافت مي شوند.از حيوانات كوه هاي تاجيكستان مي توان به گوسفند ماركوپولو, گاوميش, بز شاخدار, خرس, گراز وحشي در نواحي كوهستاني اشاره كرد.در سال 2002 در تاجيكستان 84 گونه پستاندار, 210 گونه پرنده و بيش از 5000 گونه گياه يافت كردند.

تاريخ تاجيكستان :

تاجيكستان به معناي سرزمين تاجيك ها ميباشد.تاجيكستان در سده 6 پيش از ميلاد در تصرف هخامنشيان ايران و پس از گذشت 200 سال به تصرف يونانيان درآمد. تاجيكستان داراي تمدني فرهنگي و اجتماعي و بسيار پيشرفته ميباشد. ناحيه شمالي تاجيكستان(خجند و گنجكنت) توسط سكاها و ايالات و عشاير بوئهجي حدود 150 سال پيش از ميلاد در تاخت و تاز بودند. جاده ابريشم نيز توسط اين منطقه به تصويب رسيد.تاجيكستان حاكميت خودرا در اوت سال 1990 و استقلال خودرا در 9 سپتامبر 1991 اعلام نمود. امام علي رحمان نيز در سال 1992 در تاجيكستان به قدرت رسيد.

فرهنگ تاجيكستان :

زبان رسمي تاجيكستان تاجيكي است ولي چون لهجه اي از زبان فارسي نيز ميباشد آن را فارسي تاجيكي هم مي نامند.الفباي تاجيكي نسخه ي اصلاح شده از الفباي سيريليك روسي ميباشد.دين رسمي تاجيكستان اسلام است اما اقليت هاي بهائي, بودائي, مسيحي, زرتشتي, يهودي نيز وجود دارند. 95 درصد تاجيكستان را مسلمانان تشكيل مي دهند كه 90 درصد آنها مسلمان سني و تنها 7 درصد آنها مسلمان شيعه هستند.

اقتصاد تاجيكستان :

تاجيكستان از مهمترين منابع اقتصادي آسياي مركزي است. منابع طبيعي تاجيكستان شامل : سرب, روي, نقره, جيوه, زغال سنگ قهوه اي, طلا و آنتيموان ميشود.سنت تاجيكي ها نيز كشاورزي است و اغلب آنها به باغداري مشغولند. محصولات كشاورزي ناجيكستان نيز شامل پنبه, انگور, سبزيجات, غلات و ميوه جات ميشود.

غذاي تاجيكستان :

غذاي تاجيكي ها تلفيقي از غذاهاي افغانستان , پاكستان و آسياي ميانه است. مشهورترين غذاي تاجيكستان اوشي نام دارد كه متشكل از گوشت, برنج و سبزيجات است. البته اغلب غذاهاي تاجيكستان شامل گوشت و برنج است. تاجيكي ها از سله نيز آرد تهيه ميكنند و در ماه رمضان در سفره افطار آن را سرو مي نمايند.

جاذبه هاي گردشگري تاجيكستان :

بازار شاه منصور, مسجد روسها, كاخ باربد, ختابازار, اسكندركول, باغ وحش دوشنبه, مقبره لنگري بابا, مناره خجند, موزه ملي باستاني تاجيكستان.

برخي از شهرهاي تاجيكستان :

خجند, كولاب, كورگان, خاروغ, وحدت و استروشن.

دوشنبه در تاجيكستان :

پايتخت كشور تاجيكستان است و در جنوب آن قرار گرفته است. اين شهر را شهر فواره نيز مي نامند. دوشنبه از شركت هاي صنعتي و نهادهاي فرهنگي بسياري برخوردار ميباشد. دوشنبه تاجيكستان در گذشته هاي دور بعنوان روستايي كوچك شناخته شده بود و در ميان 2 رود Varzob و  Kofarnikon واقع شده است. اين شهر به چهار قسمت فردوسي, شاه منصور , اسماعيل ساساني و ابوعلي سينا تقسيم مي شود. تنديس شاعراني چون سعدي, رودكي, فردوسي و جامي نيز در دوشنبه قرار گرفته اند.

برخي از جاذبه هاي شهر دوشنبه در تاجيكستان:

باغ گياه شناسي, مهمانسراي قره تاغ, چشمه هاي معدني.

پامير در تاجيكستان :

به بام جهان مشهور است. شامل سلسله كوه هاي بلند در ناحيه شرقي تاجيكستان ميشود و در آن پنبه و انگور و ميوه هاي شهددار كشت ميشود. سرچشمه ي اغلب رودهاي تاجيكستان اين سلسله كوه ها ميباشد. اقوام پامير نيز به لهجه هاي گوناگون پاميري صحبت كرده و پيرو مذهب اسماعيلي ميباشند.

موزه بهزاد در تاجيكستان :

اين موزه شامل يك برج ساعت و درهاي منبت كاري شده و نقاشي هاي باستاني ميباشد و در خيابان رودكي شهر دوشنبه تاجيكستان قرار گرفته است. اين موزه از تاريخ طبيعي و تنديس هاي ايراني, روسي و تاجيكي برخوردار است.

اسكندركول در تاجيكستان :

اسكندركول بزرگترين درياچه در تاجيكستان ميباشد و تاجيكي ها آن را مرواريد نيز مي نامند. بر اساس داستان ها اسكندر مقدوني در هنگام عزيمت به هند از اين ناحيه گذر ميكند و چند روزي را در آن جا مي گذراند . به همين سبب آن را اسكندركول ناميده اند و گردشگران بسياري سالانه از اين مركز ديدن مي كنند.


جهت آگاهي از نرخ تور تاجيكستان ، برنامه سفر ، تاريخ برگزاري تور ، نحوه اجرا و ... لطفا به سايت گردشكار مراجعه نماييد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۴۷:۳۶ ] [ gardeshkar ]

امروزه يكي از نمادهاي كشورهاي جنوب شرق آسيا مانند اندونزي, ويتنام , تايلند و ... داشتن بازارهاي شناوري است كه در آن كالاها در قايق به فروش مي رسند. پيشينه اين بازارها مربوط به زماني است كه حمل و نقل آبي نقش بسيار مهم و حياتي در زندگي مردم داشته و اينگونه كشورها اغلب در زمين هاي كم ارتفاع يا روي جزاير و در كنار رودخانه ها قرار گرفته اند. به سبب وجود آب و هواي استوايي جنگل هاي انبوهي در اينگونه كشورها پديد آمده و نخستين اماكني كه انسان ها در آن سكونت داشتند در كنار رودخانه ها بوده و وسيله مورد استفاده آنها براي رفت و آمد قايق ها بوده اند. امروزه اين كشورها پيشرفت كرده و جاده ها موجب اتصال شهرها شده ولي هنوز هم از قايق براي خريد و فروش در بستر رودها استفاده مي كنند, علي الخصوص براي كشاورزاني كه زمين هايي در كنار آب ها دارند. محصولات كشاورزان با قايق به بازارها آمده و به خريداران محلي فروخته مي شود.به همين منظور آنها ديگر نيازي به مغازه نخواهند داشت. خريداران محلي نيز اين محصولات را به شهرهاي همسايه و برخي از شهرهاي بزرگ مي فروشند. اين بازارها به نوعي جاذبه گردشگري نيز مي باشند. معروف ترين بازار شناور در صد كيلومتري جنوب شرق بانكوك در دامنئون قرار گرفته كه در آن افراد در قايق ها مشغول خريد و فروش كالا هستند. زمان كار اين بازارها صبح تا ظهر است. از ديگر بازارهاي شناور در محدوده بانكوك مي توان امفاوا را نام برد كه بعداز ظهرها باز است. تالينگ چان, بانگ فلي( 150 ساله ) و واتساي از ديگر بازارهاي شناور تايلند هستند.بازار فونگ هيپ بزرگترين بازار شناور دلتاي مكونگ در ويتنام است كه در آن قايق ها در حال خريد و فروش مي باشند. از ديگر بازارهاي شناور ويتنام مي توان به چاي بي در جنوب غرب اين كشور اشاره داشت.بازار شناوري در شهر سرينگر هند و درياچه زيباي دال نيز وجود دارد كه بازار سبزيجات بوده و در ساعات اوليه صبح مشغول به كار هستند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۵۵:۲۲ ] [ gardeshkar ]

اسلووني كشوري در مركز اروپاست و به سبب كوه ها, تفريحات متنوع در فضاي باز و ورزش اسكي شناخته شده است. اسلووني قسمتي از كشور يوگسلاوي بوده است و با كشورهاي اتريش, مجارستان, ايتاليا و كرواسي در همسايگي است. اسلواكي تنها كشور در اروپاست كه تركيبي از رشته كوه هاي آلپ, درياي مديترانه و دشت كارست ميباشد. بيش از 10000 غار در اسلووني وجود دارد و بهترين آن Pestojna ميباشد.

پايتخت كشور اسلووني ليوبليانا ميباشد. جمعيت اسلووني در حدود 2.100.000 نفر ميباشد كه اكثريتشان در پايتخت سكونت دارند. اسلووني يك جمهوري كوهستاني و تقريبا نيمي از زمين جنگلي است. در اسلووني قيمت ها ارزان است و تفاوت زيادي با قيمت هاي همسايگان خود دارد. اسلووني از 1 مه 2004 عضو اتحاديه اروپا و از 7 آوريل 2004 عضو ناتو ميباشد. دولت اسلووني دمكراتيك ميباشد و بيشتر مردم از قوم اسلاو هستند.

تاريخ اسلووني :

اسلووني در طول تاريخ بخش هايي از اتريش, ايتاليا, كروات و صرب ها و يوگسلاوي بوده است. حدود 3500 سال قبل از ميلاد در عصر سنگ كشاورزان در اسلووني سكونت داشتند. در 400 پيش از ميلاد آنها دولت Noricum را تشكيل دادند. در 10 سال پيش از ميلاد روميان اسلووني را فتح كردند و حكومت هاي Emona , Celeia , Poetovio را به دست گرفتند. اما حكومت روم در قرن 5 ميلادي سقوط كرد. در قرن 6 ميلادي اسلاوها به اسلووني رسيدند. در قرن 8 نيز تحت سلطه فرانك ها در آمد و در قرن 9 به امپراتوري مقدس روم كه در آلمان متمركز شده بود جذب شدند و عده اي به دين مسيحيت روي آوردند. در قرن 10 تا 13 اسلووني تحت سلطه ي آلمان باقي ماند و در قرن 14 سلسله هابسبورگ براي كنترل اسلووني پديد آمد. در قرن 15 و 16 دهقانان اسلووني شورش كردند اما شكست خوردند.

قرن 18 قرن شكوفايي و پيروزي اسلووني بود و در همين قرن آزادي مذهبي و آموزش ابتدايي اجباري اعلام شد. در سال 1848 اسلووني خواستار استقلال و استفاده از زبان اسلوونيايي در مدارس و دولت شد.در سال 1918 با پايان يافتن جنگ جهاني اول امپراتوري اتريش- مجارستان از هم پاشيده شد و اسلووني به صربها و كروات ها پيوست و يك دولت جديد تشكيل داد. در سال 1954 پس از جنگ تريست اسلووني تحت كنترل انگليس و آمريكا و سپس به ايتاليا اهدا شد. پس از ايتاليا اسلووني توسط تيتو بخشي از يوگسلاوي شد. تيتو در سال 1980 درگذشت. در سال 1990 انتخابات آزاد در اسلووني اجرا شد و پس از آن در يك همه پرسي در مورد موضوع استقلال بحث شد. تا در ژوئن 1991 مجلس اسلووني اعلام استقلال اسلووني را كرد.

جغرافياي اسلووني :

كوه Triglav با ارتفاع 2864 متر بلندترين قله در اسلووني را داراست. بيش از 400 خرس قهوه اي در اسلووني وجود دارد. 60 درصد از اسلووني را جنگل ها تشكيل داده اند. بزرگترين پرش اسكي در جهان در اسلووني با 60 ركورد جهاني ثبت شده است.به سبب جنگل هاي گسترده رنگ غالب اسلووني سبز ميباشد.

وسعت كشور اسلووني 21.369 ميباشد. اسلووني شامل زمين هاي پهناور و كشاورزي ميباشد. يك قلعه در سنگ در اسلووني به نام Predjama وجود دارد كه از اصلي ترين صحنه هاي نمادي است. گونه هاي گياهي اسلووني شامل سرخس, گل , خزه و گياهان نيمه گرمسيري در امتداد درياي آدرياتيك و گونه هاي حيوانات شامل گوزن, خرس قهوه اي, خرگوش, روباه و گراز وحشي مي شود. در سال 2002 75 گونه پستاندار, 201 گونه پرنده و 3200 گونه گياهي در اسلووني پيدا كردند.

آب و هوا در اسلووني :

آب و هواي ساحلي اسلووني تحت تاثير درياي مديترانه ميباشد و شامل تابستان هاي گرم و زمستان هاي سرد در مناطق شرقي است. بارش در ليوبليانا به طور ميانگين 139 سانتي متر در طول سال است. 3 نوع آب و هواي اسلووني شامل آب و هواي آلپ در كوه ها, آب و هواي ساحلي تحت تاثير مديترانه و آب و هواي قاره اي در زمين هاي پست شمال شرقي ميشود.

فرهنگ اسلووني :

زبان : زبان اصلي كشور اسلووني , اسلوونيايي است. در حدود 91 درصد به زبان اسلوونيايي, 6 درصد صرب- كرواتي و 3 درصد به زبان هاي ديگر تكلم دارند.دين : مذهب اصلي مردمان اسلووني مسيحي كاتوليك ميباشد.

اقتصاد : منابع طبيعي اسلووني شامل چوب, جيوه و زغال سنگ است. از محصولات كشاورزي اسلووني مي توان به رازك, گندم, سيب زميني, چغندرقند, ذرت, انگور, گاو, گوسفند و مرغ اشاره كرد. محصولات صنعتي اسلووني عبارتند از كاميون, تجهيزات برق, محصولات چوبي, منسوجات, مواد شيميايي, ابزار و ماشين آلات. محصولات صادراتي اسلووني شامل مواد شيميايي و ماشين آلات و محصولات وارداتي شامل مواد روغني و تجهيزات حمل و نقل مي شوند.

غذاهاي اسلووني :

غذاهاي اسلووني بيش از 170 نوع ميباشد. از ميان آنها سوپ هاي اصيل, غذاهاي گوشتي و دسرها بسيار لذت بخش هستند. موادغذايي اصلي شامل كلم, لوبيا و سيب زميني است.Carniolan Sauغير مجاز مي باشدe : بهترين و معروف ترين مواد غذايي اسلوونيايي در جهان است كه تبديل خوك به گوشت سوسيس اولين بار تحت نام Carniolan در سال 1896 بود.Potica : يك دسر معروف كه از انواع خمير درست ميشود و شامل ترخون, عسل, گردو, پياز كوهي, پنير و دانه خشخاش ميشود.برخي ديگر از غذاها و دسرهاي اسلووني : Bosman – Bled Cream Cake – Ajdnek – Bovek Pockets – Frika – Govnaci .

از شهرهاي اصلي اسلووني :

ليوبليانا – ماريبور- پتوي – كوپر- كامينك- نوومستو- كراني- چليه.

ليوبليانا در اسلووني

پايتخت كشور اسلووني است كه داراي شگفتي هاي بسيار ميباشد و در مركز اسلووني قرار گرفته است. جمعيت اين شهر در حدود 280 هزار نفر ميباشد. ليوبلياناي اسلووني شامل موزه ها, سايت هاي باستان شناسي, بناهاي تاريخي, سالن هاي تئاتر و از قديمي ترين اركستر فيلارمونيك در جهان ميباشد. در سال 1220 ميلادي ليوبليانا اسلووني به عنوان يك شهر رسمي اعلام شد. اين شهر تركيبي از فرهنگ آلماني, درياي مديترانه و اسلوونيايي و ساختمان هايش تركيبي از دوره ي رنسانس, باروك و هنرهاي نو ميباشد. از جاذبه هاي اين شهر ميتوان به : پل Triple  - پارك Tivoli city – موزه ي National Museum of Slovenia – موزه يMuseum of Moderno art اشاره كرد.

برخي از جاذبه هاي اسلووني :

درياچه Lake Bled – درياچه Lake Bohinj – قلعه Bled Castle – Trenta – Pivka – Planica – Petzen – Nanos – Stol – Matajur – Kanin – غار پاستوجنا و صدها جاذبه ي ديگر.

Lake Bled در اسلووني :

در قسمت شمال غربي اسلووني در پيرامون كوه هاي آلپ واقع شده است. Bled Castle نيز در قسمت بالايي اين درياچه قرار گرفته است. وسعت اين درياچه 2120 متر طول در 1380 متر عرض است. پس از آخرين عصر يخبندان يخچال Bohinj Glacier ذوب شده و به شكل كنوني درياچه در آمده است.

غار پاستوجنا در اسلووني :

از محبوب ترين جاذبه هاي توريستي اسلووني است كه شامل رودخانه ي پيكا, طاقديس خيره كننده, استالاگميت و كلسيت و ديگر شكل هاي زمين شناسي باور نكردني است. بسياري از حشرات و دوزيستان منحصر به فرد نيز در اين غار زندگي مي كنند.

ورزشگاه تيوولي پارك شهر در اسلووني :

بزرگترين پارك در ليوبليانا پايتخت اسلووني است وشامل چندين ساختمان قابل توجه, مسيرهاي پياده روي, تزئينات گل, چشمه و مجسمه ميشود. اين پارك در اسلووني در قرن 17 توسط يسوعيان ساخته شده است و در اواسط قرن 19 آن را مارشال جوزه به سبك نئوكلاسيك بازسازي كرد. سالن بسكتبال نيز در اين پارك موجود است.


جهت آگاهي از نرخ تور اسلووني ، برنامه سفر ، تاريخ برگزاري تور ، نحوه اجرا و ... لطفا به سايت گردشكار مراجعه نماييد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۵۳:۳۹ ] [ gardeshkar ]

ال سالوادور كوچكترين كشور آمريكاي مركزي ميباشد و شامل سواحل و استراحتگاه اقيانوس آرام, گشت و گذار و چشم انداز هاي كوهستاني ميشود. پايتخت السالوادور شهر سان سالوادور ميباشد كه شهري پر از جنب و جوش و صحنه هاي هنري است. السالوادور با كشورهاي گواتمالا و هندوراس و اقيانوس آرام در همسايگي است. السالوادور كشوري كوهستاني است و به عنوان سرزمين آتشفشان شناخته شده است. فعاليت هاي آتشفشاني و زلزله هاي مكرر در السالوادور رخ مي دهند. السالوادور تنها كشور در آمريكاي مركزي ميباشد كه هيچ خط ساحلي با درياي كارائيب ندارد. اهالي السالوادور كه در حومه زندگي مي كنند وضعيت مالي خوبي ندارند و دولت آموزش رايگان تا كلاس نهم را به كودكان ارائه مي دهد. جمعيت السالوادور حدود 3 ميليون نفر ميباشد. السالوادور با اينكه كشوري كوچك است اما جمعيت زيادي را در خود جاي داده است. حدود 90 درصد از مردم السالوادور دورگه و فرزندان اجداد اسپانيايي ميباشند. 9 درصد از السالوادوري ها اسپانيايي تبار هستند. سوء تغذيه از علل اصلي مرگ در ميان مردم فقير روستاهاي السالوادور است زيرا مردم غذاي كافي براي خوردن ندارند. برنج و لوبيا و پلت از موادغذايي اصلي السالوادور است. 64 درصد از جميعيت السالوادور در مناطق شهري كشور زندگي مي كنند. Torogoz پرنده ملي كشور السالوادور ميباشد. گردشگري سريع ترين بخش در حال رشد از اقتصاد السالوادور است. السالوادور تنها كشور آمريكاي مركزي است كه هيچ جامعه قابل مشاهده آفريقايي تبار ندارد. عمر مفيد در السالوادور 69 سال است.

تاريخ السالوادور :

گروه هاي بومي مختلف از جمله ماياها و لنكاس ها در قلمرو السالوادور در زمان پيش كلمبيايي ساكن بودند. در 2000 قبل از ميلاد Olmecs ها و به دنبال آنها در 1500 قبل از ميلاد ماياها وارد السالوادور شدند. تمدن مايا در 900 پيش از ميلاد مسيح به پايان رسيد. با اين حال السالوادور توسط اسپانيايي ها در زمان قدرت و پادشاهي Cuzcatlan  توسط گروه Pipiles  (يكي از گروه هاي آزتك ) فتح شد. در سال 1821 السالوادور استقلال خودرا از اسپانيا پس گرفت. در سال 1824 پس از يك جنگ كوتاه السالوادور يكي از ولايات متحده آمريكاي مركزي شد. يك جنگ خونين داخلي از 1979 تا 1992 در السالوادور صورت گرفت كه در طي آن هزاران نفر جان خودرا از دست دادند. در طي جنگ هاي داخلي مردم السالوادور از رفتار نا عادلانه خسته شده بودند و ايالات متحده از دولت السالوادور پشتيباني كرد. نيروهاي چريكي نيز عليه دولت مي جنگيدند. در نهايت در ژانويه سال 1992 رهبر چريكي چانو چگوارا يك پيمان صلح با دولت السالوادور امضا كرد و از آن زمان شرايط به آرامي بهبود يافت. اختلاف سياسي به طور موقت در ژانويه سال 2001 تنظيم شد زماني كه السالوادور با يك زلزله عظيم روبه رو شد.

جغرافياي السالوادور :

بيش از 20 آتشفشان در السالوادور واقع شده اند. السالوادور شامل 5 پارك ملي با نام هاي :Cerro Verde – El Bequeron – Conchagua – Montecristo  El Imposible – ميباشد. در السالوادورتخريب زيستگاه حيات وحش به سبب استفاده از جنگل ها براي توليد هيزم و قهوه صورت گرفته است. در امتداد دشت هاي ساحلي السالوادور درختان نخل, درختان ميوه هاي گرمسيري همچون انبه, نارگيل و درخت آلوچه قرار گرفته است. ايگواناها, مارها و آرماديلوها از جانداران ساكن در نواحي گرم و سواحل مرطوب ميباشند. جنگل ابر در السالوادور خانه ي ميمون هاي عنكبوتي, پلنگ, مورچه خوار و بسياري از پرندگان از جمله توكان سبز و گونه گياهي درخت گردو و سرخس ميباشد. مهم ترين رود ال سالوادور رود لمبا ( مناسب براي كشتيراني ) ميباشد. مرتفع ترين كوه آتشفشاني السالوادور سانتا آنا ميباشد. آتشفشان ايزالكو هنوز فعاليت دارد. پهناورترين درياچه ي السالوادور گويخا است.

آب و هوا در السالوادور :

السالوادور در منطقه گرمسيري قرار گرفته و شامل 2 فصل متمايز ميباشد. فصل خشك السالوادور از نوامبر تا آوريل و فصل مرطوب آن از مي تا اكتبر هنگامي كه باران هاي سنگين رخ مي دهد. برخي از مناطق داخلي السالوادور اغلب سال خشك ميباشند و نياز به آبياري دارند. ميانگين دما در سان سالوادور 22 درجه سانتي گراد ميباشد.

فرهنگ السالوادور :

زبان : زبان رسمي كشور السالوادور اسپانيايي و ناهوآ يي است. زبان هاي آلماني, هلندي و فرانسه نيز به عنوان زبان دوم در مدارس بين المللي استفاده مي شود.مذهب : دين بيش از 90 درصد مردمان السالوادور كاتوليك رومي است. از ديگر اديان ميتوان به مسيحيت و پروتستان نيز اشاره كرد.

اقتصاد : منابع طبيعي السالوادور شامل انرژي زمين گرمايي, زمين هاي زراعي و انرژي آبي ميشود. از محصولات كشاورزي السالوادور ميتوان به قهوه, شكر, ذرت, برنج, سورگوم, مرغ ودام اشاره كرد. صنعت السالوادور پردازش مواد غذايي, منسوجات, كفش و لباس و الكتريك است. محصولات صادراتي السالوادور شامل قهوه, ميگو, شكر و الكتريسيته و محصولات وارداتي شامل سوخت, نفت, مواد اوليه و اساسي ميشود. واحد پول السالوادور دلار آمريكا ميباشد.

غذاي السالوادور :

غذاي السالوادور تحت تاثير فرهنگ اسپانيا و كلمبيا قرار گرفته است.Pupusa از غذاهاي اصلي السالوادور ميباشد كه شامل نان ذرت مكزيكي سرخ شده ي پر شده با گوشت خوك, پنير, لوبيا و سبزيجات و نوعي كدو به نام Ayote ميباشد.Ceviche نيز از ديگر غذاهاي پر طرفدار است كه شامل صدف كبابي و خرچنگ مي شود.از ديگر غذاهاي السالوادور ميتوان به Panes Rellenos – Pacalla – Curtido – Tamales اشاره كرد.

شهرهاي السالوادور :

السالوادور شامل 14 استان ميباشد و از مهمترين آنها ميتوان به سانتا آنا – سان ميگوئل – مورازان – لا اونيون – كابانياس – لاپاز – لاليبرتاد – آهوآ آچاپان اشاره كرد.

سان سالوادور در السالوادور :

اين شهر پايتخت و مهمترين مركز سياسي و فرهنگي و آموزشي و مالي السالوادور ميباشد. اين شهر در ال سالوادور در قرن 16 ساخته شده است. سان سالوادور لغتي اسپانيايي و به معناي نجات دهنده ي مقدس ميباشد. اين منطقه در السالوادور توسط آتشفشان احاطه شده و مستعد زلزله ميباشد. از جاذبه هاي آن ميتوان به كليساي جامع متروپوليتن, عمارت رياست جمهوري, كاخ ملي و تئاتر ملي السالوادور اشاره كرد. متاسفانه زلزله آسيب زيادي به ساختمان هاي تاريخي سان سالوادور زده است. اين شهر شامل مراكز خريد, هتل, سالن هاي ورزشي, بوتيك ها, كافه, فروشگاه طلا و جواهر مي شود. دانشگاه ملي السالوادور در سال 1841 تحت نام Colegio De La در سان سالوادور بنا شد.

برخي از جاذبه هاي السالوادور :

آتشفشان سان سالوادور ( San Salvador Volcano )درياچه ايلوپانگو ( Lake Ilopango )تازومال ( Tazumal El Salvador )كليساي جامع سانتا آنا ( Santa Ana Cathedral El Salvador )پارك ملي ماهي كولي 

Tazumal در السالوادور :

سرزميني از گوهرهاي پنهان براي مورخان و باستان شناسان در السالوادور است. Tazumal در زبان انگليسي به معناي جايي كه مردم سوختند ميباشد. جاي تعجب نيست ! زيرا ما شاهد مقبره ها, اهرام و معابد بسياري در اين ناحيه هستيم. اين بنا به وسيله سنگ هايي با لايه بندي گچ و آهك ساخته شده است.



جهت آگاهي از نرخ تور السالوادور ، برنامه سفر ، تاريخ برگزاري تور ، نحوه اجرا و ... لطفا به سايت گردشكار مراجعه نماييد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۲:۴۰:۲۵ ] [ gardeshkar ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب