معرفي تورها و مطالب گردشگري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 11
افراد آنلاین : 1
همه : 903
چت باکس

برزيل كشور برزيل ملقب به سرزمين آمازون و كشور قهوه بوده و پايتخت آن شهر برازيليا مي باشد. از دلايل جذب گردشگران به برزيل مي توان به جنگل هاي استوايي, سواحل بكر, آمازون و روحيه پرانرژي مردمانش اشاره كرد كه به دور از زندگي افسرده و بي روح هستند. در طول سال شاهد فستيوال هاي بسيار زياد و متنوعي در برزيل خواهيد بود ولي مشهورترين آن كارناوال نام دارد. برزيل ناحيه اي وسيع و پهناور ميان مركز آمريكاي جنوبي و اقيانوس اطلس را شامل مي شود. كشور برزيل شرقي ترين كشور در قاره آمريكا بوده و از همسايگان آن مي توان به پاراگوئه, ونروئلا, اروگوئه, سورينام, كلمبيا, پرو, آرژانتين و بوليوي اشاره كرد. به عبارتي كشور برزيل به جز شيلي و اكوادور با كليه كشورهاي آمريكاي جنوبي مرز مشترك دارد.

آب و هواي برزيل :

كشور برزيل داراي آب و هواي متنوعي است اما بخش عمده آن گرمسيري مي باشد كه اين بخش توسط جنگل هاي آمازون در حوضه آب ريز رود آمازون تشكيل شده و به وجود آمده است. كشور برزيل شامل 5 آب و هواي متنوع مي باشد كه عبارتند از آب و هواي گرمسيري در نواحي مركزي, آب و هواي كوهستاني, آب و هواي نيمه خشك در نواحي شمال شرق, آب و هواي استوايي در نواحي شمالي و آب و هواي معتدل در نواحي جنوبي. آب و هواي استوايي به طور بارز در نواحي شمالي برزيل ديده مي شود كه داراي فصل خشك نبوده و در فصل خشك ميزان بارش كمتر از فصل باراني است. اما ميزان بارندگي در اين نواحي نيز قابل توجه است.

تاريخ برزيل :

كشور برزيل پيش از استقلال در سال 1822 قسمتي از متصرفات پرتغال محسوب مي شد. در همين زمان رشد اقتصادي برزيل نيز ديده مي شد اما در سال 1889 به سبب ايجاد مخالفت هايي از سوي زمين داران كودتايي رخ داد. به همين ترتيب جمهوري فدرال برزيل شكل گرفت. در نخست اين جمهوري بسيار ثبات داشت ولي ناآرامي هاي اجتماعي زياد شده و ژتوليو وارگاس در سال 1930 به قدرت رسيد. وارگاس در تلاش بود تا ايتاليايي موسوليني را به عنوان يك مدل براي برزيل نشان دهد اما در سال 1945 بوسيله نظاميان سرنگون شدند. وارگاس در انتخابات سال 195 براي بار ديگر به رياست جمهوري رسيد اما در سال 1954 به سبب متهم شدن اقدام به خودكشي كرد.بعد از روي كار آمدن دولت هاي غيرنظامي در مدتي كوتاه ميان سال هاي 1964 تا 1985 مجددا نظاميان قدرت را به دست آوردند و در همين زمان اقتصاد به سرعت رشد كرد اما حقوق اجتماعي و سياسي محدود شد. در سال 1985 برزيل مجددا حكومت غيرنظامي را از آن خود كرد و برزيلي ها براي اولين بار در سال 1990 در طول بيست و نه سال موفق شدند تا در انتخابات رياست جمهوري شركت نمايند. از مشكلات كشور برزيل بايد به توسعه آبگير آمازون اشاره كرد. از ديگر مشكلات نيز برطرف كردن نياز روستايي هاي بي زمين و درخواست توسعه گراها و منافع بوميان قبيله اي است.

فرهنگ برزيل :

زبان : زبان رسمي مردمان برزيل پرتغالي است.مذهب : اكثريت جمعيت برزيل كاتوليك هستند. كشور برزيل داراي بيشترين جمعيت كاتوليك ها در دنياست. با اين حال تعداد پيروان پروتستان نيز در حال زياد شدن مي باشد. تعداد كمي از مردمان برزيل بي دين, منكر وجود خدا و يا روح گرا هستند. نزديك به 7% از ديگر جمعيت برزيل پيرو ديگر مذهب ها بوده و عده اي ديگر معتقد به مذهب بوميان آمريكا يا كاندومبل هستند.

اقتصاد : امروزه حضور برزيل در بازارهاي جهاني به وضوح ديده مي شود. از محصولات صادراتي برزيل مي توان به قهوه, منسوجات, هواپيما, سنگ معدن, تجهيزات برقي, وسيله نقليه, گوشت و سويا اشاره كرد. برزيل نهمين اقتصاد بزرگ دنيا از لحاظ قدرت خريد را داراست.

غذا در برزيل :

در هر بخش از برزيل غذاي منحصر به فرد و خاصي وجود دارد. غذاي ملي كشور برزيل فيجوآدا نام دارد كه توسط بردگان آفريقايي تهيه شد. فيجوآدا متشكل شده از گوشت, برگ بو, لوبياي سياه, سير و پياز است. فيجوآدا را در روزهاي تعطيل با كلم سرخ شده, برنج يا پرتقال سرو مي كنند. از ديگر غذاهاي برزيل ماهي هاي خوشمزه اي هستند كه در غذاخوري هاي آمازوني با نمك و سبزي طبخ مي شوند. از ماهي هاي اين منطقه مي توان به پيراروكو, سوروبيم, دورادو و پاكو اشاره كرد. در جنوب و جنوب غرب برزيل غذاهاي گوشتي بسيار لذيذي را مي توانيد امتحان كنيد. غذاهاي اين منطقه به غذاهاي اروپايي بسيار شبيه هستند. اغلب رستوران هاي برزيل غذاهاي متنوعي همچون مرغ, سوسيس برزيلي, گوشت گاو كبابي و ... را سرو مي كنند. از بيشتر دكه هاي خياباني نيز مي توان گوشت كبابي و فاروفا را تهيه كرد.

مراكز خريد در برزيل :

مركز خريد سائوپلو در برزيل : منطقه اي كه مي توانيد از فروشگاه هاي بزرگ كفش ها و البسه برزيلي را خريداري نماييد. در اين محل مي توانيد به مدل هاي جديد آمريكايي دسترسي داشته باشيد.

مركز خريد SP در برزيل : اين مركز خريد به سبب تخفيفات 50 درصدي بيشترين ميزان تخفيف به مشتريان را داراست.

مركز خريد Iguatemi در برزيل :

يك بازار قديمي در برزيل كه كالاهاي خود را با قيمت هاي مناسب عرضه مي كند.خيابان Paulino Jose Rua مركز عمده فروش لباس و خيابان Co De Mar Rua منطقه اي مناسب براي خريد چرم و لباس هاي فصلي است. علاوه بر اينها در ريودوژانيرو به مراكز خريد متنوعي دسترسي خواهيد داشت. براي خريد كالاها و اجناس ارزان برزيل به مراكز خريد شمال شهر نظير شاپينگ تيژو كاو شاپينگ و ايگواتمي مراجعه كنيد. در مراكز خريد بخش جنوبي شهر نيز همچون ريوسول, لبلون و پاساژ مد سائو كونرادو اجناس گران قيمت عرضه مي شوند.

جاذبه هاي گردشگري برزيل :

مانيو منتال اكسيس – كليساي جامع برازيليا – كاخ رياست جمهوري – سائوپائولو – قلعه خاراگوئا – ساختمان ديوان عالي فدرال – پارك آبي ونيز – آبشار ايتيكوئيرا – پالاسيو دا الوورادا – درياچه پارانوآ – رسيف – جشنواره اوليندا – پل جوسيلينو كوبيتشيك – مجموعه فرهنگي ريپابليك – جاده مهاجران – پالاسيو دو پلانالتو – استاديوم ملي مانه گارينشا – ورزشگاه سرپوشيده نلسون

پارك آبي ونيز در برزيل :

پارك آبي وسيع در ساحل ماريانا در برزيل كه داراي بزرگترين رودخانه مصنوعي كشور برزيل است كه اين رودخانه آمازون نام دارد. ميدان پري دريايي در اين محل نيز داراي دوش باراني است. پارك آبي ونيز از وسيع ترين پارك هاي آبي در آمريكاي جنوبي بوده كه شامل سرگرمي هاي متنوع آبي است. در غذاخوري هاي اين محل مي توانيد غذاهاي سنتي و دريايي متنوعي را سرو كنيد.


باهيا-كليسا و صومعه سائوفرانسيسكو در برزيل :

كليسا و صومعه سائوفرانسيسكو برزيل در مركز سالوادور در ايالت باهيا قرار گرفته است. اين سازه از آثار و بناهاي تاريخي مهم دوره استعماري است. در سال 1587 راهبان فرانسيس سالوادور تصميم به ساخت صومعه و كليسا در اين محل گرفتند. فرقه راهبان فرانسيس بر جريان انديشه اين ناحيه تاثير بسيار زيادي داشته و نام بزرگاني را در ميان آنها مي توان ديد. اين كليسا در طي حمله هلندي ها در اوايل سده 17 تا حدودي تخريب شده و در سال 1686 با انجام عمليات بازسازي و مرمت دوباره مورد استفاده قرار گرفت.


كوهستان كله قند در برزيل ( Mountain Sugarlof ) :

اين قله شباهت زيادي به كله قند داشته و براي رفت و آمد به آن از تله كابين استفاده مي شود. اين كوهستان چشم اندازي بسيار زيبا از كوه ها و ساحل برزيل را به شما مي دهد.


آبشارهاي ايگواچو در برزيل :

از زيباترين جاذبه هاي طبيعي برزيل كه در پارانا واقع شده است. اين آبشار ميان برزيل و آرژانتين تقسيم شده و در برزيل نمايي چشمگير و در آرژانتين نمايي نزديكتر از آن را خواهيد ديد.


تور لحظه آخري برزيل ، جهت آگاهي از قيمت تور لحظه آخري برزيل ، رزرو هتل ، قيمت بليط ، مدارك لازم جهت اخذ ويزا ، برگزاري تورهاي گروهي و انفرادي به سايت گردشكار مراجعه نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۲۱:۲۴ ] [ gardeshkar ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب