معرفي تورها و مطالب گردشگري
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 942
چت باکس

هند كشوري در جنوب آسيا است. هند دومين كشور پر جمعيت با حكومت دموكراسي در جهان ميباشد. كشور هند شامل مسيرهاي تجاري تاريخي و امپراتوري هاي وسيع ميشود. اديان هندو, بودا, چين  در هند رواج دارد اما اديان زرتشتي, يهوديت , مسيحيت و اسلام نيز در هزاره اول ميلادي در هند رايج بوده است.هند استقلال خودرا در 15 اوت سال 1947 از بريتانيا به دست آورد. كشاورزي نه تنها شغل قالب مردم هند است بلكه يكي از بخش هاي مهم اقتصادي براي كشور است. قانون اساسي هند منبع چشمه نظام حقوقي در كشور است.

جغرافياي هند :

مرز سياسي هند با پاكستان و افغانستان در غرب و بنگلادش و ميانمار در مشرق است. هند از مرز شمالي نيز با استان Sinkiang چين, تبت, نپال و بوتان در ارتباط است. هند از سريلانكا توسط تنگه پالك و خليج منار جدا گشته است. سرزمين اصلي هند از 4 منطقه تشكيل شده است شامل : 1- منطقه كوه بزرگ 2- جلگه سند و گنگ 3- منطقه كوير 4- شبه جزيره جنوبيرودخانه هاي اصلي هند گنگ و سند و براهماپوترا هستند.

آب و هواي هند :

4 فصل هند كه توسط بخش هواشناسي هند شناخته شده اند عبارتند از 1- آب و هواي سرد 2- آب و هواي گرم 3- فصل باراني 4- فصل عقب نشيني هاي موسمي جنوب غربي

فرهنگ هند :

پايتخت هند شهر دهلي است كه 13 ميليون نفر جمعيت در آن ساكن هستند. 80 درصد كشور هند هندو و 10 درصد آن مسلمان هستند.هند شامل 15 زبان مختلف و 844 لهجه متفاوت است اما زبان انگليسي و زبان هندي زبان اصلي آنهاست.لباس هاي هنديان لباسهايي رنگارنگ است. زنان هند لباس هاي سنتي ساري, دامن بلند به نام Ghaghra و يا شلوار گشاد و پيراهني به نام Khameez به تن ميككند. مردان هند نيز پيراهن و شلوارهاي سنتي ميپوشند.هند شامل جشنواره ها و نمايش هاي متنوع است. از مهمترين جشنواره هاي هند : هندوديوالي, هولي و Dussehra است. جشن Pongal در تاميل نادو و Onam در كرالا ي هند متعلق به همه ي اديان است.

غذاي هند :

برنج و گندم غذاي اصلي هند است. مواد غذايي هند بسيار متنوع ميباشد و ادويه جات و ترشي جات جايگاه خاصي دارند. مواد غذايي تند و شيرين در هند محبوب است.

بازي ها و ورزش هاي ملي هند :

برخي از آنها شامل بوكس, گلف, بدمينتون,  Gilli danda و Kancha و Bandy و Ice Hackey و Kabaddi و Ruby و بسياري ديگر مي شوند.

انواع نمادهاي ملي هند :

طاووس پرنده ملي هند است و سمبل زيبايي و غرور و افتخار ميباشد.انبه ميوه ملي هند است و در مراسم مقدس استفاده مي شده و تقريبا در تمام نقاط هند رشد ميكند.لوتوس گياه شناخته شده به Nulembo Nucifera گل ملي هند است.درخت انجير هندي درخت ملي كشور هند است.تقويم ملي ساكا در هند در كنار تقويم ميلادي مورد استفاده قرار ميگيرد.ببر حيوان ملي هند است و نمادي از ثروت حيات وحش ميباشد.آهنگ Vande Mataram  از Bankim Chandra Chatterji آهنگ ملي هند است و براي اولين بار در سال 1896 در جلسه كنگره ملي هند خوانده شد.

دهلي هند :

دهلي پايتخت هند در منطقه شمالي كشور هند واقع شده است. مساحت دهلي در حدود 1483 كيلومتر مربع با جمعيتي حدود 14 ميليون نفر است. دهلي هند شكوه خاصي را به سبب اينكه در گذشته مقر امپراتوري بوده و آثار تاريخي زيادي را در خود جاي داده داراست. در دهلي هند سنگ هاي قيمتي خيره كننده, آثار باستاني فريبنده, موزه هاي جذاب و گالري هاي هنر, بازارهاي شلوغ و معماري هاي شگفت انگيز را ميتوانيد پيدا كنيد. دهلي هند مركز سياسي و انجام فعاليت هاي سياسي هند ميباشد. يك معماري ويكتوريايي كه به دست ادوارد لوتينز و سرهربرت بيكر معماران ايتاليايي ساخنه شده بود توسط جرج پنجم امپراتور هند در سال 1911 پيدا شد. براساس گفته هاي قدما دهلي هند 7 بار نابود گرديده و دوباره بازسازي شده است. 

آثار تاريخي دهلي هند شامل : قطب منار(بلندترين مناره آجري جهان), آرامگاه همايون, مسجد جاما, قلعه سرخ, معبد لوتوس و دروازه لاهوري و بسياري جاذبه ديگر است.دهلي پنجمين منطقه شهري پرجمعيت جهان است و وجود خطوط مترو زندگي را براي مردم بسيار آسانتر ساخته است.

بازارها مراكز سرگرمي دهلي در هند شامل : Lajput nagar,Sorojani nagar.hauzkhas ميشود. بزرگترين بازار ادويه فروشي آسيا در دهلي هند است كه  Chandni Chowkeنام دارد.

آگرا هند :

شهر آگرا در هند خانه ي تاج محل يكي ازعجايب هفتگانه جهان و از محبوب ترين مقاصد هند محسوب ميشود. آگرا درايالت شمالي اوتار پرادش هندوستان قرار گرفته و همراه با جيپور و دهلي نو مثلث طلايي گردشگري هند است. شهر آگرا هند در حماسه ي مهابهاراتا بهشت ناميده مي شود. آگرا هند توسط اسكندر لودي در طي سلسله لودي تاسيس شد و پايتخت سلسله لودي و مغولي نيز بود. آثار تاريخي آگرا شامل قلعه ها, مقبره ها, مساجد, معابد باستاني و آرامگاه ها ميشوند. شهر آگرا در هند شامل سبك منحصر به فرد از نقاشي هاي سنتي و رقص محلي و موسيقي و گلدوزي است.برخي از آثار تاريخي آگرا :The Agra FortFathepur SikriAkbar's Tomb, SikandraSwami Bagh SamadhiJama MasjidAnkit Ka TalRam Baghبازارهاي آگرا :(براي خريد برندها و زيورآلات)  Khadi Gramdyogصنايع دستي و هنري)) Subhash Emporium   كتاب)) Modern book depotشهر آگرا در هند به سبب وجود كالاهاي چرمي و فرش و طلا و جواهر و نقره و صنايع دستي مانند زري زردوزي و منبت كاري و سنگ مرمر مشهور است. همچنين شيريني هاي  Petha و Gajak و تنقلات خوش مزه مانند Dulmoth نيز در آگرا مشهور هستند.

تاج محل :

در سال 1632 توسط امپراتور مغول ساخته شده است. اين آرامگاه در طول بيش از 20 سال يكي از نمونه هاي برجسته معماري مغول و همچنين تحت تاثير هنر هندي و فارسي و اسلامي در هند است. تاج قرار گرفته در راس آن از سنگ مرمر سفيد ساخته شده است. ميراث جهاني يونسكو در سال 1983 تاج محل را از ساختارهاي مشهور جهان و نمادي از تاريخ غني هند به ثبت رسانده است. اين ميراث در هند به احتمال زياد توسط استاد احمد لاهوري يك هندي تبار فارسي كه بعدها طراحي قلعه سرخ را انجام داد ساخته شد و در ساخت آن 20000 كارگر از هند و ايران و اروپا و امپراتوري عثماني همراه با 1000 فيل به كار گرفته شدند.

جيپور هند :

شهر جيپور در هند مظهر شور و شكوه و هيجان است. جيپور هند پايتخت حاكمان سابق كچواهه بود و پس از آن بعنوان يك مقصد توريستي متنوع ارائه داده شد. جيپور هند از ميراث و فرهنگ و معماري غني است. اين شهر شامل قلعه پر زرق و برق و كاخ با شكوه و معابد ميباشد. جيپور هند نمايش دهنده ي صنايع دستي نفيس و جواهرات ديدني است. بهترين زمان بازديد از جيپور هند بين ماه هاي اكتبر تا مارس ميباشد زيرا آب و هوا در اين زمان بسيار لذت بخش است. جشنواره هاي شهر جيپور هند شامل جشنواره بادبادك, جشنواره شتر, جشنواره فيل, Teej و Gangaur  ميباشد.غذاهاي جيپور هند شامل : Dhani,Ambrosia,Apno gaen,Natraj ميباشند.جاذبه هاي گردشگري جيپور هند شامل : شهر صورتي ,جل محل ,پارك ملي ران تامبور ,شهر كاخ جيپور ,بازار جوهري ,فروشگاه انوخي  و بسياري ديگر مي شود.

قلعه آمبر جيپور هند :اين قلعه در هندوستان با 4 كيلومتر مساحت در 11 كيلومتري جيپور در بالاي يك تپه واقع شده و از جاذبه هاي گردشگري منطقه جيپور است. از عناصر اصلي سازنده ي آن Meenas ميباشد و بعد از آن توسط  Raja در 21 دسامبر سال 1550 رشد كرد. اين بنا از ماسه سنگ قرمز و سنگ مرمر به گونه اي مجلل ساخته شده است. قلعه آمبر در هند محل اقامت راجپوت ماهاراجا و خانواده هاي آنها بوده است. اين بنا به همراه 5 قلعه ي ديگر در از راجستان هند به وسيله ي ميراث جهاني يونسكو بخشي از قلعه تپه اي راجستان اعلام شد.

جزيره گوا هند :گوا در سواحل غربي هند كه تحت استعمار پرتغالي ها بود قرار گرفته و شامل يك تاريخ غني ميباشد. بيش از 3700 كيلومتر مساحت دارد وشامل جمعيتي حدود 4/1 ميليون نفر در هندوستان ميباشد. گوا در هند شامل تركيبي منحصر به فرد از فرهنگ هند و پرتغال است.جمعيت گوا هند تركيبي از هندوها و كاتوليك هاي رومي است. 65 درصد از اين جمعيت را هندوها و 24 درصد آنهارا مسيحيان تشكيل ميدهند. جمعيت كوچكي از مسلمانان نيز وجود دارند. قلب گوا در روستاهاي آن است. بهترين زمان بازديد از شهر گوا در هند اواسط نوامبر تا اواسط فوريه ميباشد. زماني كه هوا راحت و خشك و دلپذير است.

جاذبه هاي گوا در هند : برخي از اين جاذبه ها شامل كليساي جامع گوا, كليساي سنت فرانسيس, بازار ماپوسا, بازار آنجونا, كليساي مارگو و بسياري آثار ديگر است.برخي از سواحل گوا در هند عبارتند از :Agonda,Arambol,Colva,Palolem,Polem
تور لحظه آخري هند ، جهت آگاهي از قيمت تور لحظه آخري هند ، رزرو هتل ، قيمت بليط ، مدارك لازم جهت اخذ ويزا ، برگزاري تورهاي گروهي و انفرادي به سايت گردشكار مراجعه نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۲۵:۱۳ ] [ gardeshkar ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب